חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבן ירושלמית סוגים

אבן ירושלמית היא חומר מעניין ששימש לבניית מבנים עוד מימי קדם. אבן ירושלמים לסוגים השונים שלה שימשו למגוון מטרות, החל מבניית בתים ומקדשים וכלה באנדרטאות ופסלים.

בנייה עם אבן ירושלמית וסוגים רבים

השימוש באבן ירושלמית מתוארך לתקופות קדומות, כאשר המבנים הראשונים שנבנו מחומר זה הם הר הבית של ירושלים ומבנים מקראיים נוספים.

לסוג זה של אבן הרכב פיזי וכימי ייחודי, מה שהופך אותה לאידיאלית לשימוש בבניינים הן בפנים והן בחוץ בכל האקלים. עמידותו בפני בליה הופכים אותו לבחירה אידיאלית עבור מבנים עמידים לאורך זמן. ניתן למצוא אבן ירושלמית בגוונים רבים ושונים של שמנת, צהוב, ורוד, אפור וחום מה שהופך אותה למושלמת עבור פרויקטים אדריכליים הדורשים פלטות צבעים מסוגים שונים. סוג אבן זה ידוע גם בחוזקה ובמרקם האחיד שלה אשר מקל על החיתוך מאשר סוגי אבנים אחרים המשמשים בפרויקטים של בנייה.

אבן ירושלמית בסוגים שונים שימשה לבניית נקודות ציון מרכזיות כמו כיפת הסלע, מסגד אל אקצא והכותל המערבי. האבן הירושלמית באה לסמל את החוזק והחוסן של מבני ירושלים לאורך אלפי שנים.

ירושלים של זהב ואבן ירושלמית

אבן ירושלמית היא סוג של אבן ששימשה מאז ימי קדם לבניית מבנים ומונומנטים, ועדיין נעשה בה שימוש נרחב כיום כחומר בנייה דקורטיבי.

ישנם מספר סוגים שונים של אבנים ירושלמיות המשתנות בצבע, במרקם, בקשיות ובתכונות נוספות. הסוגים הנפוצים ביותר הם הירושלמים הלבנים-אפורים (הידועים כ"מלקה"), הירושלמים בצבע צהוב (המכונה "סולטה"), הירושלמיות האדומות-ורדרדות (הידועות בשם "קאקולה"), והירושלמיות הכחולות כהות (הידועה). בתור "בלוסטון").

לכל סוג מאפיינים ייחודיים משלו שהופכים אותו לאידיאלי לשימוש בסוגים שונים של פרויקטים. אבן ירושלמית לבנה היא הסוג הנפוץ ביותר בגלל עמידותה ועקביות הצבע שלה. אבן ירושלמית צהובה רכה יותר מהזן הלבן אך עדיין חזקה מספיק כדי לשמש כחומר בנייה. לאבן ירושלמית ורודה דוגמת כתמים מעניינת שהופכת אותה למושלמת עבור יישומים דקורטיביים בעוד שניתן ללטש אבן ירושלמית חומה ליצירת גימור חלק.

רוצים ללמוד עוד על אבן ירושלמית וסוגים שונים שלה?

התקשרו אלינו או השאירו לנו פרטים באתר ונשוב אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים

אבן ירושלמית סוגים

אבן ירושלמית היא חומר מעניין ששימש לבניית מבנים עוד מימי קדם. אבן ירושלמים לסוגים השונים שלה שימשו למגוון מטרות, החל מבניית בתים ומקדשים וכלה באנדרטאות

קרא עוד »

הסרת משקפיים

הסרת משקפיים אנשים המרכיבים משקפיים מזה שנים עשויים להרגיש לעיתים כאילו אותם המשקפיים מהווים חלק מן הגוף. אבל גם אם ישנם כאלה שהמשקפיים לא כל

קרא עוד »

הסרת משקפיים בלייזר

רבים מאיתנו חולמים על היום בו יוכלו להסיר את המשקפיים אחת ולתמיד, להניח אותם בקופסא אחר כבוד וליהנות מחיים נטולי מסגרות וראיה לקויה. הסרת משקפיים

קרא עוד »

מוצרים אורטופדיים

מוצרים אורטופדיים מפעם לפעם גופנו זקוק למוצרים אורטופדיים כדי לחזק את עצמו וכדי לשמור על הגוף שלנו בריא יותר וכדי שגופנו יחזור לעשות פעילות שגרתית.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים